Leverans och retur
Högklassig kundservice är det som sätter oss framför alla våra konkurrenter. Vi har en tydlig vision att göra varje enskild kund helt nöjd, och därför erbjuder vi riktigt snabb varuförsändning. Vanligtvis skickas din beställning samma dag eller dagen efter du lagt den. Vi arbetar med de bästa leverantörerna i branschen, och din beställning kommer att levereras till dig av DPD, Fedex eller ett annat transportföretag som vi valt ut för ditt land. Om du har särskilda krav relaterade till din leverans kan du kontakta oss via chatt eller e-post, så kommer vi att tillgodose dina behov.
Om din beställning görs före kl 11:00 kommer leveransen att skickas samma dag. Men om vissa varor inte finns i lager skickar vi dem till dig så snart som möjligt. Du kan kontakta oss för att kontrollera om varan du vill ha finns i vårt lager. Om någon information om din leverans eller beställning ändras kommer vi att kontakta dig direkt.
Frakt inom EU tar vanligtvis 1-3 arbetsdagar med EXPRESS, 4-6 arbetsdagar med STANDARD, 8-15 arbetsdagar med EKONOMI, frakt över hela världen tar 3-4 veckor. Posten kommer att leverera din beställning om du inte bor i EU och till länder där förpackningsstationer fungerar (t.ex. Norge, Tyskland eller USA). Fraktkostnaderna varierar beroende på paketvikt och plats (från 5 EUR till 25 EUR). Vi erbjuder gratis leverans till våra kunder i de allra flesta EU-länderna, så länge värdet på din beställning är mer än 65 EUR. Det finns inga begränsningar för din paketvikt. Våra artikelavgifter inkluderar alla skatter för nästan alla europeiska länder. Inga ytterligare avgifter kommer att tas ut. Om du inte är bosatt i EU kan din försändelse bli föremål för ytterligare importavgifter.
Observera att om ditt land föredrar paketstationer kommer din leverans att skickas till din privata adress eller med tjänster av oregistrerad post. Kontrollera din adress innan du gör en beställning. Om din adress inte stämmer kommer paketet att skickas tillbaka till vårt lager och återbetalningsavgifter tillkommer.
Vi erbjuder gratis leverans till våra kunder i majoriteten av EU-länderna, så länge värdet på din beställning är mer än 65 €. Fraktpriset till majoriteten av EU-länderna börjar vid 7,45 €.
Vi erbjuder gratis leverans till våra kunder i majoriteten av EU-länderna, så länge värdet på din beställning är mer än 65 €. Beroende på vilket land i EU du befinner dig varierar din leveranstid mellan 1 och 15 dagar. Fraktpriset till majoriteten av EU-länderna börjar vid 6,45 €.
Österrike | €7.45 | *Fri leverans |
Belgien | €7.45 | *Fri leverans |
Bulgarien | €13.00 | *frakt betalas extra |
Kroatien | €15.95 | *frakt betalas extra |
Tjeckien | €9.95 | *frakt betalas extra |
Danmark | €9.45 | *Fri leverans |
Estland | €13.45 | *frakt betalas extra |
Finland | €10.45 | *Fri leverans |
Frankrike | €7.45 | *Fri leverans |
Tyskland | €7.45 | *Fri leverans |
Grekland | €19.50 | *frakt betalas extra |
Storbritannien | €12.95 | *Fri leverans |
USA | €25.95 | *frakt betalas extra |
Ungern | €7.95 | *Fri leverans |
Italien | €7.95 | *frakt betalas extra |
Lettland | €12.95 | *frakt betalas extra |
Luxemburg | €9.95 | *frakt betalas extra |
Nederländerna | €6.55 | *Fri leverans |
Polen | €8.45 | *Fri leverans |
Portugal | €7.95 | *frakt betalas extra |
republiken Irland | €9.45 | *Fri leverans |
Rumänien | €16.95 | *frakt betalas extra |
Slovakien | €15.95 | *frakt betalas extra |
Slovenien | €18.95 | *frakt betalas extra |
Spanien | €13.0 | *frakt betalas extra |
Sverige | €9.45 | *Fri leverans |
Schweiz | €15.00 | *Fri leverans |
Våra föremålsavgifter inkluderar vanligtvis alla skatter. För nästan alla europeiska länder kommer inga extra avgifter att tas ut. Men om du inte är bosatt i EU kan din försändelse bli föremål för vissa ytterligare skatter. För det mesta är dessa avgifter verkligen individuella, därför bör de diskuteras individuellt från fall till fall.
Observera att i vissa länder kan vissa begränsningar gälla, eller så kan import av vissa produkter vara helt förbjudet. Det är därför det rekommenderas att bekanta sig med de specifika nationella riktlinjerna för import av de produkter du vill köpa. Om ett specifikt hälsotillskott är förbjudet i ditt land eller inom din region kommer det troligen att skickas tillbaka till oss, bli beslagtaget eller till och med skadas längst vägen, så det finns då risk att du inte får ditt paket. Om ditt paket skickas tillbaka till oss returnerar vi orderbeloppet. Men kom ihåg att den här processen kan ta mellan 6 och 10 veckor och att dina fraktkostnader inte återbetalas. Tullar i olika länder kan beslagta våra försändelser och hålla dem under lång tid så länge de anses ha anledning att göra så. Vårt företag ansvarar inte för händelser av sådan typ och vi har ingen kontroll över tullens arbete. Du kommer att notifieras inför leveransen på morgonen på leveransdagen ifall din beställning skickas via DHL. Därför måste du förse oss med din giltiga kontaktinformation - mobilnummer eller e-postadress. Du kommer att få ett meddelande om den förväntade leveranstiden via den kontaktinformation du har angett. Kom ihåg att även om tidsperioden beräknats kan den ändras på grund av olika skäl, och om vi inte kan kontrollera dessa skäl tar vi inget ansvar för förändringar i leveranstiden.
Om ditt paket skickas via Post men du inte fick det när du förväntade dig kan du använda spårningsnumret för att kontrollera var ditt paket befinner sig. Om du inte var hemma eller vid en annan leveransadress vid leveransen, är det möjligt att postbudet har lämnat det hos dina grannar. Om din leverans av någon anledning försvunnit och du inte hittar den med hjälp av spårningsnumret, var vänlig och kontakta oss med ditt spårningsnummer så gör vi allt i vår makt för att lösa denna fråga genom att kontakta Posten. Observera att denna process kan ta upp till några dagar.
Om du inte är nöjd med vår produkt eller tjänst kan du returnera varorna till oss, så återbetalar vi din betalning. I sådana fall ber vi dig kontakta oss på sales@rawpowder.co.uk. Kom ihåg att du kan returnera vår produkt inom 14 arbetsdagar efter att din leverans har levererats till dig. Det är därför du bör skicka varorna till oss så snart som möjligt.
- Förnamn och efternamn;
- E-postadress;
- Telefonnummer;
- Ange skäl till varför du vill returnera din beställning.
Om du inte tillhandahåller denna information till oss kan vi inte behandla din retur och återbetala dina pengar.
Om du inte ger oss exakt information kan din beställning skickas tillbaka till oss. I det här fallet får du inte din beställning levererad. Då ska du kontakta oss och lämna rätt information om vart paketet ska skickas.
Om du vill returnera varor till oss kan du be om återbetalning. Vi måste informera dig om att du kan få tillbaka hela ditt beställningsbelopp, förutom fraktkostnad och 20% i återbetalningsavgift. Vi kan återbetala dina pengar efter att vi fått tillbaka beställningen från dig, så du måste skicka tillbaka din beställning till oss så snart som möjligt. Dina pengar återbetalas inom tio arbetsdagar efter att paketet har skickats tillbaka till oss. Återbetalning sker alltid till samma bankkonto som du gjorde betalningen från.
Du måste packa försändelsen säkert och utan etiketter eller andra fraktmärken. För att säkerställa förpackningssäkerheten rekommenderar vi en dyrare spårtjänst, men detta är helt ditt val. Observera att vi inte står för kostnaderna om du väljer en dyrare spårtjänst.
Produkter med skadade eller öppnade förpackningnar kan inte returneras. Om du skickat tillbaka en skadad eller öppnad förpackning till oss kommer vi inte att återbetala dig för varan.